....ta a'limul a'nil islam....

....ta a'limul a'nil islam....
usroti jannati...

Monday, April 19, 2010

Hidup Kita Hanya 25 Minit...


Assalamualailkum kepada semua pembaca blog ini,syukur alhamdulillah hari iniku dapat berkongsi ilmu dengan antum semua.Perkara yang inginku kongsikan kepada antum semua pada hari ini ialah mengenai "masa 2 alam".

Seperti yang kita ketahui bahawa 1000 tahun di dunia bersamaan 1 hari di akhirat.Perbandingan 2 waktu di alam yang berlainan ini membuktikan waktu di dunia ini bukanlah waktu sebenar kita jika dibandingkan dengan alam yang kekal abadi.

Dalam kajian kehidupan kita,manusia pada zaman sekarang hanya mampu hidup dalam 60 tahun.60 tahun di dunia bersamaan 25 minit di akhirat.Begitulah singkatnya masa yang allah berikan kepada kita untuk melakukan perkara2 yang bermanfaat dalam kehidupan kita.

Dalam 25 minit sekiranya kita berjaya melakukan perintah allah dengan sebaiknya dan meninggalkan larangan,nescaya tidak rugilah kita dapat menikmati syurga allah dengan kekal abadi.Itulah kasih sayang allah terhadap hambanya yang memberikan advantage kepada hambanya,menguji dalam 25 minit dan balasan nikmatnya kekal selamanya.SUBHANALLAH YA RAHIM!!

Manakala dalam 25 minit sekiranya kita melanggar segala perintah allah dan tidak mampu mengawal nafsu dengan sebaiknya,nescaya ia merupakan orang2 yang amat rugi kerana tidak pandai menggunakan advantage allah dengan sebaikya.Diuji 25 minit tetapi hidup kekal di neraka dan diseksa selamanya,kan rugi namanya tu!!!

Oleh itu,ku ingin mengingatkan diriku dan kepada antum semua bahawa gunakanlah masa yang singkat di dunia ini dengan mendapat keredhaan allah dan bermanfaat untuk kita ke akhirat.Masa sebenar kita hanyalah di sana,masa di sini hanyalah masa ujian kita.

SEDARILAH MASA SEBENAR KITA...

IA BERMULA DARIPADA MASA UJIAN...

INGATLAH!!...

25 MINIT PENENTU KITA KE ALAM YANG KEKAL...

BENARLAH KATA2 PUJANGGA"MASA ITU IBARAT PEDANG,SEKIRANYA KAMU TIDAK MEMOTONGNYA IA AKAN MEMOTONG KAMU"!!!








4 comments:

  1. you're welcome my friend...

    ReplyDelete
  2. trime kasih untuk info ni,,
    em,,ak nk jwab soalan ko 2,,em,,yg jlan2 2,,ktowag g kfc sg besar je,,hehehe,,~
    x g jaoh2 pon,,

    ReplyDelete
  3. haha,,ak mne taw ,,ak x pham,,haha,,

    ReplyDelete